Naučte se vařit novým způsobem

Jak zachovat potraviny déle čerstvé a plné chuti? A jakým způsobem je poté co nejjednodušeji a nejefektivněji uvařit? Odpovědí je styl vaření Sous Vide, překlad z francouzštiny zní “ve vakuu“. Jedná se o metodu používanou nejlepšími šéfkuchaři, a to jak ve výborně hodnocených restauracích, tak získává na oblibě i v dnešních domácnostech. Stojí na principu vakuování potravin, které jsou následně vloženy do horké vody, kterou přístroj Sous Vide vyhřál na zvolené stupně pro daný pokrm (vždy pod bodem varu). Na kuchyňské pomůcce je nastaven minimální čas vaření dle přesných receptur.

 luxusní pochoutka

Mezi hlavní výhody této metody patří to, že efektivně spoří čas (nastavím si dobu vaření a dále se o vaření nestarám, potravina může být ponořena ve vodě s danou teplotou jakkoli dlouho, více času nikdy nevadí), je to cenově výhodné, zakoupíte jednorázově přístroj a dokoupíte sáčky nebo folie, ale poté již se nestaráte a potraviny máte vždy čerstvé a ušetříte návštěvy restaurací, zvládnete totiž připravit pokrm přesně tak, jak to dělají šéfkuchaři. Maso se nikdy nevysuší, je plné šťávy a chuti. Nejčastěji připravovaná jídla touto metodou zahrnují masa, ryby, ale i zeleninu a vejce.

 

Skvělým receptem pro inspiraci je vepřová panenka s bylinkami. Panenku naložíme na hodinu do lázně, na 300 g masa přibližně 10g soli a 3 g cukru, poté maso osušíme, osolíme, opepříme a vložíme do sáčku s olivovým olejem. Přístroj nastavíme na 58 stupňů Celsia a čas 1,5 hodiny. Mezitím si připravíme marinádu z olivového oleje, česneku, čerstvé šalotky a tymián. Po ukončení maso vyjmeme ze sáčku, na pánvi zprudka opečeme z obou stran po dobu 30 vteřin. Po sejmutí z pánve pomažeme marinádou a pokrájíme na plátky. Servírujeme s gratinovanými brambory, grilovanou zeleninou či batátovým pyré.

 čerstvý steak

Jídlo chuťově vyvážené, lehké, maso neztratí šťávu, je křehké a v ústech se rozpadá. Pokud chcete oslnit návštěvu naprostou bombou, připravte steaky propečené přesně tak, jak si hosté přejí, je to opravdu jednoduché.

 

 

Fenomén Crossfit

Crossfit je dřina, ale stojí za to. Jedná se o spojení prvků gymnastiky, rychlosti a silového tréninku. Toto cvičení vzniklo v roce 1995 a vymyslel jej bývalý gymnasta Greg Glassman v Kalifornii. Původně byl určen jako silový a kondiční program pro policejní složky a hasiče. Pravidelným cvičením se tělo zpevňuje a zvyšuje se kondice a vytrvalost. Začít s tréninkem tohoto cvičení není jednoduché a dá vám pořádně zabrat i když již chodíte třeba běhat nebo plavat.
Tělocvična s vybavením
Technika cviků, na které člověk není zvyklý, a ještě tyto cviky zacvičit v co možná nejkratším čase, dá zabrat.
Cviky jsou založeny na funkčních pohybech prováděných ve vysoké intenzitě. Je to kombinace několika sportovních disciplín – gymnastika, vzpírání, běh, veslování a další klíčové pohyby. Intenzita cviků je důležitá pro výsledky, které se měří jako práce rozdělená časem a výkonem. To znamená, čím více práce vykonáte v krátkém čase, nebo čím vyšší je výkon, tím intenzivnější je vaše úsilí. Tento workout vám pomůže k velkému zlepšení kondice.
V gymech se používají nástěnné tabule, kde se napíše WOD – workout of the day, a časy, kterých dosáhli jiní sportovci. Každá nástěnka je vlastně skórovací tabule pro srovnávání výsledků. Cvičení je takový menší závod, který vás bude nutit podat maximální výkon. Toto cvičení vám umožní rozmanitou zátěž, která je podpořena měřitelnými výsledky. Jeden den bude zaměřený na silový výkon, jiný den bude testovat kondici a výdrž. Každý trénink tě bude nutit se zdokonalit a být lepší než minule. Lekce probíhají většinou ve skupině 15 lidí, vždy je v profesionálních gymech po ruce proškolený trenér, který dohlíží na techniku a správný a bezpečný pohyb. Díky speciálnímu workoutu budete připraveni na jakýkoliv sportovní výkon, například běh na 10km, ultramaraton, vzpírání a nebo silový trojboj.
Nemusíte se ničeho obávat, cvičení je určeno pro všechny bez rozdílů. V tělocvičnách můžete narazit na vytvarované sportovce, běžce, ale také na postarší lidi anebo lidi s nadváhou. Komunita lidé, kteří se sportu věnují se neustále rozšiřuje. Je to způsobeno tím, že lidé si oblíbili společné tréninky a navzájem se podporují, ale také soupeří o lepší čas. Cvičení je o přátelství a podpoře, která lidi stmeluje. Nikdo neví, jaký bude WOD pro daný den, takže se tělo vyhne rutině. Tělo si velmi jednoduše zvyká na pravidelnou dávku stejné zátěže, toto ovšem v Crossfitu nehrozí. Tělo neví, co ho daný den čeká a trénink je tím pádem efektivnější.
Převrácení pneumatiky
Tento druh cvičení vám pomůže být rychlejší, silnější, vytrvalejší a hbitější než jste byli před rokem. Budete si neustále zlepšovat techniku a pohybovou schopnost. Tento druh cvičení je vymyšlený pro každé roční období, pokud v zimě neběháte, tak díky intenzivním WOD svůj první jarní běh bez problémů zvládnete. Jestliže se nebude věnovat několik měsíců mrtvým tahům, tak díky dalším tahovým cvikům vám vaše maximální váha na mrtvé tahy nespadne. Crossfit je naprosto úžasný provázaný systém, který má mnoho pozitivních účinků pro vaše tělo, a navíc si v gymu najdete skvělé parťáky, se kterými se budete posouvat neustále dopředu.

Domácí práce a jejich rozdělení

Každý musí alespoň jednou za týden uklidit byt či dům a říká se, že je to práce pro ženy a muži vydělávají peníze a mají na starosti řemeslné práce. Mělo by to tak ale být? Je pravdou že dříve to tak bylo ženy uklízeli, vařili, prali a dělali vše co bylo potřeba v domácnosti. Naopak pánové opravovali vše, co bylo potřeba a co se rozbilo, a hlavně nosili domů peníze. Ted je to jinak do práce chodíme všichni, a tak by bylo fér kdybychom měli i rozdělené práce doma.
Žehlení kalhot
Samozřejmě my bychom měli dělat vše co se týká domácnosti, protože pustit muže k pračce nebo žehlení asi není nejlepší nápad. Vařit ale někteří umí a je dobré, když v tom občas převezmou velení. Je známé že umí lepší guláš mají na to dokonalé chutě a umí ho udělat takový jaký by měl být. Když máme děti, které už chodí do školy tak by měli taky pomáhat. Kluci zvládají vysávání umívání a utírání nádobí a třeba vynést odpadky. Zdá se, že je to nic moc ale nám to určitě pomůže. Dívky toho zvládnou daleko víc rychle se naučí prát, vařit i péct, pokud mají rodiče, kteří je k tomu vedou. Když jsme na vše sami těžko se to zvládá. Přijdeme vyčerpaní z práce a víme že na nás doma čeká další směna.
Praní prádla
Dobrý nápad může být, když si to napíšeme nebo uděláme tabulku kde má každý rozvržené co kdo bude dělat. Lépe se v tom vyznáme a nemusíme se přehadovat. Vše je o výchově a domluvě jak s partnerem, tak s dětmi. Když je učíme od malička si po sobě uklízet a pomáhat nemají s tím většinou pak problém. Určitě chceme, aby si při škole i přivydělali a měli nějakou dobrou brigádu, protože živit je taky nemůžeme pořád. Musíme ale počítat s tím, že už nebudou mít na úklid tolik času, protože pracovat do toho se učit, a ještě pomáhat doma asi nemůžou. Záleží taky na tom, jaké povolání máme my a jaké partner. Můžeme dělat na směny ranní, odpolední a noční nebo mít jen jednu směnu ale taky pracovat o víkendech to si musíme rozvrhnout do volných dní a skloubit to se všemi doma není tak jednoduché. Někteří mají rádi svůj pořádek a pomoc nepotřebují. Ví, co a jak chtějí a raději to zvládají sami.